
Når man gerne vil have at ens hjemmeside og produkter dukker højere op på en Google søgning, så burde man overveje at få skrevet nogle linkbuilding artikler. Linkbuilding artikler indeholder links, ankertekster, ankerlinks, nøgleord, vinkel og overskrifter der passer ens behov. Linkbuilding artikler er specielt skrevet efter Googles algoritme, så linkbuilding artiklen ender højere op, end en almen artikel ville.
Du kan læse meget mere om det lige her.
Nøgleord
Nøgleord er vitale for linkbuilding artikler. Få at opnå det bedste resultat med Googles søgemaskine algoritme, så burde nøgleord nævnes 0.8%-2% gange i artiklen. Nøgleord behøver ikke at være specifikke, det kan endda være en hel sætning. Nøgleord burde være det, man regner med at folk søger med, når de leder efter ens produkter eller hjemmeside. Så hvis man nu beskytdityn.dk gerne vil dukke op på Google, når folk søger efter skærmbriller, så burde deres nøgleord være skærmbriller. Linkbuilding artikler burde altid være positive eller neutrale, så semantikken er vigitig. Hvis man er helt usikker på hvad ens nøgleord burde være, så kan det bare være ens hjemmeside, eller ens firmanavn. Det er vigtigt at man skriver efter Googles algoritme, ellers får man ikke meget success med ens linkbuilding artikler.
Ankertekster
Ankertekster er næsten mere vitale end nøgleord. Ankertekster, modsat nøgleord, skal være præcise, og bliver ikke ændret. Med en ankertekst bliver der indsat et link, i relation til ankerteksten. Et eksempel kunne være blue light briller til kvinder, her bruger beskytditsyn.dk ankerteksten ”blue light filter til kvinder” indsat med et link der fører til en hjemmeside, hvor man kan finde mere information om disse briller.
Et andet eksempel er blue light briller til mænd, igen en meget specifik ankertekst, hvor der er blevet indsat et link der passer. Dette link fører så kunder til den ønskede hjemmeside.
Stavning og grammatik
Linkbuilding artkler skal have korrekt stavning og grammatik. Både fordi at det er jo noget man betaler for, så det skal gøres ordentligt. Men også fordi at Google analyserer linkbuilding artikler, og hvis de ikke er stavet korrekt, eller hvis grammatikken ikke passer, så kommer de bare længere ned på listen – lær meget mere om linkbuilding igennem denne bog om emnet. Google vil gerne tilbyde deres kunder, en kvalitets søgemaskine, og viser derfor ikke links der kunne være skadelige. En af de vigtigeste tegn på en uærlig hjemmeside er nemlig forkert grammatik og stavning.