Spring til indhold

Få flere kunder med et professionelt hjemmesidedesign

  • af

Vil man gerne optimere sin konverteringsrate på sin hjemmeside eller webshop, så er det vigtigt med et professionelt design. Et professionelt design tager højde for brugervenligheden på hjemmesiden, så hjemmesiden eksempelvis er hastighedsoptimeret, så den er hurtigt for dine besøgende på hjemmesiden at klikke rundt på, og som har en funktionel mobilversion.

Derudover er det vigtigt at optimere dine såkaldt Call-to-Actions, som er de steder på hjemmesiden hvor dine besøgende konverterer til færdige kunder.

Skal du have designet en ny hjemmeside kan du med fordel læse med i denne artikel, hvor vi kommer med lidt gode tips og råd til det at få designet en ny hjemmeside. Bemærk at disse tips og tricks henvender sig ikke til det visuelle design, men til det funktionelle design.

Sørg for at få designet din hjemmeside i mobilvenlig version

Flere og flere benytter sig i dag af deres mobiler når de er på internettet, og det er derfor vigtigt at have et design der er optimeret til denne type af besøgende. Har man ikke et mobilvenligt design, vil du opleve at mange af dine besøgende, som besøger din hjemmeside via deres mobiler, vil falde fra inden de konverterer til kunder eller benytter sig af kontaktformularer etc.

Sørg derfor at din hjemmeside er optimeret til mobilbrugere, da det vil øge antallet af besøgende som i sidste ende konverterer til færdige kunder, og derved kan måles direkte på bundlinjen.

Få hastighedsoptimeret din hjemmeside

Vi kender det alle sammen. Vi foretager en søgning, og finder et resultat der ser brugbart ud. Men så snart vi klikker på resultatet og bliver ført til den valgte hjemmeside, så oplever vi at hjemmesiden er alt for langsom om at loade, og vi går derfor straks tilbage for at finde et andet resultat.

En langsom hjemmeside er en af de største årsager til at besøgende falder fra, og man bør derfor altid så vidt muligt sørge for at have hastighedsoptimeret sin hjemmeside. Hver gang en besøgende falder fra på grund af en langsom hjemmeside, så er det samtidig et mistet potentielt salg.

Call to action

Et Call-to-Action er de steder på din hjemmeside, hvor dine besøgende konverterer til færdige salg, kunder og henvendelser. Det kunne eksempelvis være igennem en kontaktformular, eller ved at trykke køb på en vare.

Sørg for at have tydelige Call-to-Actions rundt på din hjemmeside, og især på de sider hvor du gerne vil have din besøgende overbevist om det du tilbyder. Det kunne eksempelvis være på den side hvor du præsenterer dine kompetencer og services, hvor du bør give dine besøgende mulighed for at kunne kontakte dig med det samme. Har du en webshop, eller sælger du på anden vis varer eller produkter direkte fra din hjemmeside, så vil du optimere salgsprocessen bedst muligt ved at placerer Call-to-Actions på dine enkelte produktsider.

Skriv et svar