Spring til indhold

Lynguide til SEO i 2021

  • af
billig linkbuilding

SEO som betyder Search Engine Optimization eller på dansk Søgemaskineoptimering, er det der skal til, så du kan komme i toppen af Google på bestemte søgeord. Men hvordan gør du det egentlig og hvad er det der præcist virker? Der findes i dag over 200 forskellige faktorer som Google går ind og måler dig, din indsats og din hjemmeside på. Det kan derfor være den rene jungle, hvis man ikke har arbejdet med det før og dermed har en solid erfaring at trække på.

Derfor har vi lavet en lille guide til hvordan du selv kan styrke din SEO-indsats, uden det behøves at koste dig noget og uden det behøves at tage alt din tid.

 

 

  1. Optimere dine title tags
    1. Når du har en hjemmeside, så har hver side på din hjemmeside, det vi kalder et titel-tag. Det er det som kommer frem på Google, når du søger efter din side. Hvis du ikke har gjort noget, så kan det være din hjemmeside fremgår som ”Dit virksomhedsnavn: Hjem” og det er her du kort og præcist skal forklare hvad du laver og indsætte dine søgeord.
  2. Optimere din sides HTML struktur
    1. De fleste hjemmesider har en del tekst og dermed også en del overskrifter. Men hvis du ikke indsætter dine overskrifter i de rigtige HTML tags, så kan det være en svær ting for Google at vide hvad der er det vigtigste på din hjemmeside. HTML tags går fra H1 – H6, hvor H1 er det vigtigste og H6 er det mindst vigtigste. Du skal indsætte dine vigtige overskrifte i f.eks. H2, H3 og H4 og lade dine mindst vigtige overskrifter som f.eks. ”kontakt os” i en H5 eller en H6.
  3. Brug alt-tekster på dine billeder.
    1. Alle billeder der ikke er baggrundsbilleder, har det man kalder for en ”Alt tekst” – hvis den da er indsat og indskrevet. Det er her du kort kan forklare hvad billedet viser (husk at bruge billedere, der giver mening jf. den side som de er på) og dermed kan du komme frem på Google i deres billede afsnit.
  4. Skriv gode tekster og ikke SEO-tekster
    1. Mange har sikkert hørt om SEO tekster og det er præcist dem som skal til, så du kan ranke godt på Google. Men sandheden er, at SEO-tekster er skrevet til en computer og ikke til forbrugerne. Google måler faktisk rigtig meget på brugeroplevelsen og hvis man ikke imødekommer sine brugere og giver dem tekster, der giver dem værdi ift. søgningen, så forlader de hurtigt din side igen og dermed skader du faktisk din egen side.
  5. Gør dit forarbejde og imødekom Search Intent
    1. Mange virksomheder og hjemmeside ejere har en række keywords som de gerne vil ranke på. Men hvis du tager selv samme keyword og smider det ind i Google og ser på de resultater der kommer frem, så kan du hurtigt danne dig et overblik over, hvordan du skal præsentere dine keywords. Der findes grundlæggende 4 search intents: 1. Informative, 2. Navigerende, 3. Transaktionelle, 4. kommercielle og det er dem som du skal imødekomme.

 

Med disse 5 trin, kan du hurtigt komme til at ranke bedre og på flere relevante søgeord end du gjorde før. Viker det stadig uoverskueligt, kan du altid tage fat i et professionelt SEO Bureau som SEO Bureauet Createrz fra Aalborg der lever af at hjælpe virksomheder med at komme frem på Google.

 

Skriv et svar