Spring til indhold

Trends indenfor digital marketing i 2021

  • af

I løbet af 2020 fik omkring 100 millioner mennesker en smartphone, og det er jo det samme som 100 millioner nye potentielle kunder, som bruger deres smartphones til at søge efter produkter på internettet. Det er vigtigt for virksomheder at følge med i udviklingen for at få mest ud af disse brugere. I Danmark havde de fleste nok allerede en smartphone, da Danmark er langt fremme på den front – det ændrer dog ikke på det faktum, at man skal følge med i de forskellige trends, der er på nuværende tidspunkt.

 

Video er en nødvendighed

Hvis du ikke allerede ved det, så er video det hurtigst voksende format lige nu. Folk ser videoer på Instagram, TikTok og YouTube som aldrig før. Vi mennesker har nemmere ved at forstå en video end at læse en tekst. Der er så meget indhold online, så hvorfor ikke bare se en kort video om emnet? Mange markedsføringsfolk er begyndt at fokusere på formatet video af netop denne grund.

Video er også en måde hvorpå man kan vise sit produkt frem fra alle vinkler og i brug. Det kan man ikke på samme måde med et enkelt billede – og de fleste folk mister desværre koncentrationen efter det første billede. Vi har jo travlt med at rulle ned.

 

Flere kanaler til kommunikation

Kommunikation mellem virksomheden og dens kunder er meget vigtig. Kunderne vil gerne have, at det er nemt at kontakte virksomheden, og derfor bør virksomheden anvende flere kanaler. Kigger man på langt de fleste virksomheder, så har de enten kun telefonisk kundeservice eller over email. Hvad med over Facebook? Man får et meget personligt touch ved at anvende Facebook chat til support og andre ting.

 

Fokus på privatlivet

Da internettet for alvor rullede ud, så var alle folk ligeglade med privatlivet. Man skulle bare dele alle sine minder og billeder med alle på internettet. I dag er det anderledes. Mange forbrugere er begyndt at tage deres privatliv relativt seriøst, og det er også noget, virksomhederne bør fokusere på.

Sikkerhed og privatliv hænger sammen, og derfor er mange virksomheder også begyndt at implementere 2FA, som på dansk kaldes for to-faktor godkendelse. 2FA er desværre stadigvæk frivilligt mange steder, men inden for kryptovalutabranchen er det nærmest altid et krav. Efter at mange brugere på bitcoin exchanges har mistet deres penge på grund af dårlig brugersikkerhed, så er de blevet nødt til at kræve det. Du har denne risiko, hvis du har dine penge stående på en exchange, men ikke hvis du køber bitcoins i danmark og får dem sendt direkte til din wallet. Her er det selvfølgelig din wallet sikkerhed, der afgør, hvor godt du er sikret mod eventuelle angreb.

 

Vi håber, at du lærte noget nyt om digitale marketing trends i 2021, som du kan bruge til din virksomhed.