
Der findes rigtigt mange måder at tiltrække opmærksomhed til din virksomhed, og der kommer stadig nye til. Hvor fysiske reklamer – tv, radio, aviser og blade – førhen har været de primære kanaler for marketing, er der i disse år ved at ske et skift til at rigtigt meget marketing foregår online, særligt på de sociale medier.
Derfor skal du bruge de sociale medier
En stor fordel ved de sociale medier er, at tjenesteyderne ligger inde med et væld af informationer om deres brugere, som de kan benytte til at tilrettelægge reklamer, der sandsynligvis vil være af interesse for lige præcis de personer, de bliver vist for. Det skaber en mulighed for at intensivere reklamationen mod målgruppen, og at spilde færre ressourcer på at reklamere for en masse mennesker, der ikke ligger inden for målgruppen til dit produkt.
En effektiv metode
En af de mest effektive måder at ramme din virksomheds målgruppe med reklamer på sociale medier, er at benytte sig af influencer marketing. Gennem influencer marketing betaler du en influencer, der er er anerkendt inden for din målgruppe, til at reklamere for dit produkt. På den måde bliver din målgruppe eksponeret for produktet, samtidig med at de ser, at en person som de følger, respekterer og anerkender står inde for produktet. Det er en mere præcis og effektiv marketingteknik end tidligere modeller, der rammer en noget mere vilkårlig gruppe af seere, og som ikke i samme grad spiller på seernes respekt for en person, de selv har valgt at følge.
Sådan gør du
Der er mange måder at komme i gange med influencer marketing på. Den mest simple og sikre er at hyre et influencer marketing bureau, der kan tage sig af hele processen for dig. De har erfaring med arbejdet, og kan sikre at det bliver gjort ordentligt første gang.
Alternativ kan du selv tage kontakt til en influencer, der bliver fulgt af din målgruppe. Du kan evt. tilbyde at forære influenceren produkter mod positiv reklame.
Vær specifik
Jo mere specifik din målgruppe er, jo mere effektiv er influencer marketing. Hvis du sælger et produkt, der kun er relevant for mennesker inden for en bestemt interessesfære, er der typisk enkelte influencere, der arbejder inden for lige netop den niche, og som bliver fulgt at så godt som alle, der har den interesse. Ved at bruge influencer marketing kan du her nå ud til hele din målgruppe og ikke nogen andre.